2010. augusztus 10., kedd

Éjszaka a dzsungelben

Mindössze két fokra az egyenlítőtől a napszakok hosszúsága teljesen egyenletes. Reggel hatkor kel a nap és este hatkor nyugszik. A programok viszont nem érnek véget a napnyugtával, ugyanis a fél dzsungel ilyenkor kel csak életre igazán. Az éjszaka a dzsungelben az az élmény, amit nem lehet megosztani, csak át lehet élni. Ott kell lenni, mert semmilyen kamera nem képes visszaadni a hangulatot.

Az idő hűvöskés, a csónakban 2 vezető és 4 turista. A kerozinlámpákkal megvilágított lodge gyönyörű látvány a vízről, de ahogy távolodunk egyre elkopnak a fények és csak a csillagos ég marad, a tejút a magasban és a vezetők lámpája, amivel pásztázzák a vizet kajmánokat keresve. Ilyenkor sincs csönd, sőt, kifejezetten sok a hang: főleg békák és madarak hallatszódnak, a vízből kisebb-nagyobb halak ugrálnak ki. Olyan gyógyító hangzavar ez, hogy az ember azt érzi, ha eddig bármi baja is volt, az most mind elmúlik, és a helyére befészkelődik valami földöntúli nyugalom.

A gyalogtúra a dzsungelben éjszaka már messze nem ilyen kikapcsoló. Roberto megszervez egy kisebb csoportot a túrára, de csak én jövök el. Ketten megyünk be a dzsungelbe, elkísér minket Paulina, a macska. Néha elfelejtem, hogy ott van ő is, hallom, hogy valami nagyobb állat lopakodik a háttérben, hátranézek, visszanéz rám egy világító zöld szempár... A frász rámjön, aztán leesik, hogy csak a macska. Kb. 150 különböző molyfaj akar a számba repülni, tetszik nekik a fejlámpám fénye. Miközben Roberto vágja a machetejével az utat, mindenféle szörnyűséget vizionálok. Hogy megtámadja egy jaguár és én ott maradok a dzsungelben tök egyedül, mindenféle támpont nélkül. Vagy hogy belém harap egy kígyó és ott halok meg. Ez a kis ember valami elképesztő magabiztossággal tájékozódik éjszaka is. Nem ösvényen megy, és nem egy bevett úton, mindig a hangokat követi – mégis minden pillanatban pontosan tudja, hogy hol van, pedig abszolút semmi támpontja sincsen: nem látszik az ég, mert eltakarják az óriási fák, fényforrás pedig sehol sincs a közelben.


3 megjegyzés:

  1. Nagyon izgalmas lehetett ez a túra. Le tudnátok írni, hogy mi van az első képen, majd ha lesz időtök. Biztosan én vagyok tudatlan, de már többször is próbáltam kivenni, hogy ezek vajon békák, pókok vagy mik, de nagyon veszélyesnek látszanak. :)

    VálaszTörlés
  2. Ez negy darab piros skorpio. : )

    VálaszTörlés
  3. hm értem, akkor viszont mégsem megyek oda :) örülök, hogy helyettem mások ezt megteszik és gyönyörködhetem a képeikben és élvezhetem az útinaplót :)

    VálaszTörlés