2010. július 21., szerda

Puerto Madryn - Punta Loma

Reggel átvettük az autót és máris elindultunk Punta Lomo felé, amely az egyik fóka hely. Útközben vadlovakba akadtunk, fényképezni kezdtünk, és ez volt az a pillanat, amikor a lovak legalább annyira érdeklődőek voltak, mint mi. Benéztek az ablakon, megnyalogatták a tükröt, az egyik pedig megkóstolta a kormányt. na itt mondtam Nórinak menjünk tovább.

Punta Loma-hoz érve Nóri azonnal elolvadt a sok fóka látványától.


Egy olyan 30-40 állat úszott, pihent veszekedett, élvezte a napsütést.
Ezek napoznak:

Ez fejest ugrik:

Ezek alszanak

Ez épp kidugja fejét a vízből
Itt lettünk figyelmesek az angolul Rock Shag-nek nevezett, magyarul talán kékszemű kárókatona (Phalacrocorax atriceps) társaságra. Én is izgalomba jöttem.
Ez még valami gyerek lehetett, Wikipédián látom több alfaja is van.

A távolban megpillantottuk első bálnáinkat, de a későbbi képekhez képest ezek annyira semmitmondóak, hogy nem is teszek fel képet.

Innen visszatértünk Puerto Madrynba, Nóri beült a parti sétányon egy teára, én meg kimentem a homokra a partot nézni. Ott is voltak bálnák. Csak egy teszek fel, mert ilyet közelebbről sem sikerült csinálnom
Ebben az az érdekes, hogy vagy egy percig így fejjel lefelé maradnak. Kicsit lóbálják a farkukat, de nem süllyednekle.
Húú, órákig lehet őket bámulni. Madrynban a parti sétány kávézókkal és búvárirodákkal van tele. Ilyenkor télen is lehet merülni, bár elég hideg, megfázás veszélyes. A kávézókból meg ilyen látvány jön az ember szeme elé ,mint fent. Néha a víz felett elhúzott egy ilyen fekete madár.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése